torsdag 21 mars 2013

Redfern, Last set!


Första dagpasset detta sista set i NSWFB blev station 4 tolled. (Stationen stängdes pga att det saknades folk) Hävaren var kvar med 2 pers, medan SO+2 skickades iväg som löpare.
Jag hamnade i Redfern för dagen.
En liten station med endast en släckbil o So+3.
Väl där informerades jag om att vi skulle vara 'off line' hela dagen,
eftersom 2kollegor behövde göra DHLR
(vi gör det årligen hemma, här blir det när det passar- samma med varma o kalla rökövningar 'by the way').Detta gjorde Tolled-manövern än mera obegriplig.
I stället för att stänga 4 kunde man ju ha skickat deras sista kille som ändå gjort sin DHLR till oss,
så kunde åtminstone en av stationerna vara dragbara!
-Min personliga reflektion är att maskineriet är så stort att den ena handen vet inte vad den andra gör.

Det är också ett politiskt spel som pågår där man vill rulla runt på 'Tollingarna' mellan stationerna, så inte samma station ideligen stängs,
vilket kan innebära att man i slutändan skulle kunna stänga 'den' stationen helt om politikerna vänder den sidan till.


Darlinghurst Tolled!



 



First Aid !


 Nästa dag blev jag åter skickad till Redfern, sedan fick vi i uppdrag att åka till station 4 för att 'passa' hela dagen -tillbaka på ruta 1 , jag säger då det ;)
Nu har jag bara två nattpass kvar i Brigaden, sedan är utbytet överstökat.
Fredag o Lördag natt i Kings Kross -räknar inte med ngn sömn, om de inte blir 'löpning' till någt nytt ställe?.
Barnen går i skolan fram till påskledigheten och avslutar därmed termin 1, sedan bär det av till Swedala igen.

(De hade båda turen att hamna på respektive klass reklambanderoll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar